Piotr A. Komorowski, ur. w 1977 roku w Łęczycy, edukację muzyczną rozpoczął w Państwowej Szkole Muzycznej I i II w Kutnie, do której uczęszczał w latach 1989-1997. W latach 1997-2002 studiował teorię muzyki na Wydziale Teorii Muzyki i Kompozycji w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Od 2002 kontynuował studia na tym samym wydziale w klasie kompozycji Marka Jasińskiego; naukę ukończył w 2005 roku. W 2010 roku obronił w Akademii Muzycznej w Krakowie pracę doktorską w zakresie kompozycji zatytułowaną Utwór symfoniczny pt. ‘Rozbłyski’ jako przykład zastosowania CAC w moim języku kompozytorskim. W latach 1992-1993 brał udział w Warsztatach Muzyki Jazzowej w Puławach zorganizowanych przez Polskie Stowarzyszenie Jazzowe. W 2007 uczestniczył w warsztatach „Identity of Sound” prowadzonych przez serbskiego kompozytora Miroslava ‘Mišę’ Savicia, w ramach Festiwalu BELEF’07 w Belgradzie, których efektem była wspólna kompozycja elektroniczna Harmonia Mundi. Został odznaczony przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Rzeczypospolitej Polskiej odznaką honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej” (2016). W 2010 roku Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej rekomendowało utwór Rozbłyski do wykonania podczas Światowych dni Muzyki „Zagrzeb 2011”. Jest laureatem konkursu Koła Młodych Związku Kompozytorów Polskich (2007), II nagrody w V Międzyuczelnianym Konkursie na Fugę organizowanym przez Akademię Muzyczną w Bydgoszczy (2000) oraz stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2001). Od 2003 roku jest zatrudniony na Wydziale Edukacji Muzycznej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, a także w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. im. Karola Kurpińskiego w Kutnie. Jest członkiem zwyczajnym Związku Kompozytorów Polskich. Od 2011 roku pełni funkcję prezesa Kujawsko-Pomorskiego Oddziału Związku Kompozytorów Polskich. Jest również jednym z pomysłodawców i organizatorem Festiwalu Muzyki Współczesnej NOWA MUZYKA, odbywającego się od 2013 roku w Bydgoszczy. Jego muzyka wykonywana była wielokrotnie w kraju i za granicą. W ostatnim czasie skupia się na zagadnieniach związanych z wykorzystaniem komputerowo wspomaganej kompozycji (CAC) w procesie twórczym. Działa także jako tłumacz wolnego oprogramowania. Spolszczył programy tj. GNU Solfege, MuseScore i Frescobaldi.
*
Mozaika to fortepianowa wersja utworu skomponowanego przeze mnie w 2016 roku na organy. Tytuł utworu wskazuje źródło inspiracji, główną ideą jest bowiem budowanie formy muzycznej z drobnych motywów, małych, kolorowych „kamyczków”, które układane obok siebie, powtarzane i przekształcane tworzą barwne, zmieniające się abstrakcyjne muzyczne wzory.
Piotr A. Komorowski